Dijital Dönüşüm Önerileri

Firmanızın dijital dönüşümü için neler yapmanız gerektiği konusunda netleşmeyen fikirleriniz mi var. Umarım Bu yazı bir nebze bu duruma çözüm olacaktır.

Son zamanlarda sıkça, her platformda duyduğumuz. Neredeyse corona virüsü ile paralel seyreden dijital dönüşüm rüzgarıdır durmadan esiyor. Bu rüzgara kapıldığımızda bir çok uzmanın ortak bir görüşte olduğunu görüyoruz. Dijital dönüşüm şart.

Öncelikle firmalar için dijital dönüşümden ne anladığımıza bakalım; Kısaca tüm iş yapış biçimimizi gözden geçirerek günümüz beklentilerine uyum sağlamaktır. Bu iş yapış şeklimiz ürünün tedarik sürecinden, müşterimize ulaşana kadar geçen sürede yaptığımız her şeyi kapsar.

Durup düşündüğümüzde, yılların verdiği iş yapış şeklimizi değiştirmek bilmediğimiz, daha önce deneyimlemediğimiz bir yapıya bürünmek, ürkütücü gelebilir. Bunun birkaç sebebi var. ancak alışkanlıkları değiştirmek gerçekten kolay olmayacaktır. Sürecin ilerleyişine ve dünyadaki değişimlere baktığımızda, biz istesek de, istemesek de süreç bizi dönüşüme zorlayacak. ve maalesef bu süreci doğru ve zamanında atılan adımlarla yönetenler bu süreçten en az yarayı alarak çıkacaklardır.

Sektörlerin yıllar içerisindeki ciro grafiklerini incelediğimizde, bilişim firmalarının 2000 yılının başlarından itibaren büyük bir ivmeyle sıçrayışını izliyoruz. Bu durum dahi başlı başına artık dünyanın bir değişime girdiğinin kanıtıdır. Yılların köklü firmaları, alıştıkları ve kendilerini güvende hissettikleri rutinlerinde iş yapmayı sürdürdüklerinde nasıl yok olduklarına bu süre içerisinde şahit olduk. Buradan çıkaracağımız çok fazla ders olmalı

Müşterilerimiz değişti

Firmanızı ve müşterilerinizi en iyi siz tanırsınız!. Ya da tanırdınız eskiden. Artık yepyeni bir sayfa açma zamanı. Ellerinden telefonlarını düşürmeyen gençler. sadece bir tıklamayla videolar arasında hızla geçiş yapanlar. insanları tek tıklamayla hayatlarına sokan, yine bir tıklamayla hayatlarından çıkartanlar. Dünyanın herhangi bir yerindeki bir olaya anında tepki veren ve bir saat sonra her şeyi unutanlar.Çabuk sıkılan kendi kendini eğlendirmeyi bilenler. İşte yeni bir nesil geldi. Artık müşterilerimiz bunlardır. Bu müşteriler, dünyanın en ünlü isimlerinin aylarca uğraştıkları içerikleri parmaklarının ucuyla itiyorlar. Bizim bu süreçte ayakta kalabilmemiz. Müşterimizin işini kolaylaştırmaktan geçiyor. Bununla kalmayarak tüm ürünlerimizi bu nesile göre yeni, baştan dizayn etmeliyiz. eğer bir çikolata üretiyorsak bu çikolata kolay ulaşılmalı, çok kolay açılmalı, havalı olmalı, elinde bu ürünle instagramda paylaşım yaptığında bundan keyif almalı. Belki uç örnekler veriyorum, ancak konunun önemini ancak bu şekilde kavrayabiliriz.

İş Süreçlerimiz

Şimdi bir an için her şeyi unutun ve hayal edin lütfen. Evimde oturuyorum. Elime telefonumu aldım. arkama yaslandım. bir ürün sipariş ettim. Bu ürün fabrikada bana özel olarak üretildi. Kapıma kadar hızlıca geldi. Ürünün içerisinden adıma hazırlanmış sürpriz bir hediye çıktı. Bu hediyeye kutuyu açtıktan sonra ulaştım. Siparişimin benim adıma özel olarak üretildiğinden emin oldum. Evet seri üretim uygun maliyetlere neden olur ve bu da fiyat rekabeti sağlar. Ama ben yazının başında ne demiştim. Her şeyi unutun. Fiyat rekabetini de. müşterilere ürününüzü alan kitleler değil sizin iş ortağınız gibi bakabilmelisiniz. Onlar ürününüzü alıyorlar. ödeme yapıyorlar. Tıpkı bir ticaret gibi birlikte bir duyguyu sinerjiyi bir hayali paylaşıyorsunuz. Tüm bunları başarabilmek için, Endüstri 4.0 denen akıma uyum sağlamak gerekli, tüm makineler birbirlerine bağlı ve iletişim halinde olmalı, Siparişler internet üzerinden alındığı andan itibaren belki de tek bir insana ihtiyaç duymadan, müşterilere ulaştırılmalı. Ürünleriniz de benzer şekilde birbiriyle haberleşmeli bir şekilde data elde edilmeli, feedbackler %100 doğruluk payıyla alınabilmeli ve bir sonraki versiyona geçilmeli. Ürettiğiniz çikolata, aldığı bu feedbackler sonrasında kendi kendini güncelleyebikmeli kendi mükemmel versiyonuna ulaşabilmeli.

Tanıtımda Dijital Dönüşüm

Tüm tanıtım süreçleri, tekrar gözden geçirilerek dijital dönüşüme uyumlu hale getirilmeli. ürünlerin deneyimlenmesini; hologram, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik teknolojileriyle birleştirerek müşteri açısından çok kolay ve yüzde yüz emin olacağı hale getirmeli. Firmanızın farklılaşması için en önemli şeyin algı yönetimi olması sağlanmalı.

Animasyonlarla, video ve filmlerle ürünlerinizin algısını en üst seviyeye çıkarmalısınız. Oyunlaştırma sadakat sistemi vb. yaratıcı yazılımsal çözümleri derhal hayata geçirmelisiniz.

Comments

İlginç Bulabileceğiniz Daha Fazla Yazılarımız