Oyunlaştırma Oyunlar tarih boyunca nesilden nesile aktarılan kültür ve barış sembolleridir. Gamification kavramı hayatımıza oyunlaştırma olarak girmiştir. Birbirleri ile yarışan markalar, yetişkinler dünyası için oyunlaştırma çalışmaları yapıyor. Oyunlaştırmanın temelinde oyun dinamiklerinin marka veya ürüne entegre edilerek geliştirilmesi yatmaktadır. Yani doğrudan iş yaptığınız sahayı, oyun ile ilgili olmayan bir alanda geliştirilmesidir. Oyunlaştırma uygulamalarının neden bu denli önemli olduğu konusu ise altında yatan talepten kaynaklanmaktadır. İnsanların büyük çoğunluğu oyun oynamayı sevmektedir. Örneğin; Grand Theft Auto ya da World of Warcraft gibi oyunlar bazı markaların değerinden fazla değere sahiptir. Dünyanın birçok yerinden oyuncusu bulunmaktadır ve her coğrafyaya erişebilmektedir. Diğer bir örnek ise uygulamaya eklenmiş bir oyun olan Candy Crash Saga olabilir. Yapılan araştırmalar, oyun oynamayı sevenlerin haftada yaklaşık 13 saatini bu alanda harcadıklarını göstermektedir. Oyun severlerin yaklaşık yüzde dördü ise neredeyse haftalık kırksekiz saatlerini oyunda harcayabiliyor. Dünyada ki mesai saatleri göz önüne alındığında bu rakam haftalık çalışma süresinin bile üzerinde. Dolasıyla iş dünyası oyun alnını daha verimli kullanmak istedi ve oyunlaştırma uygulamaları başladı. İnsanları herhangi bir oyunun başında bu denli fazla saatler tutan ne olabilirdi? Puan toplamak, seviye atlayarak birinci olmak, ödül almak veya rütbeye sahip olmak… Tüm bunlar insanların oyun dünyasına girmesine ve kalmasına yardımcı oluyor. Oyunlaştırmayı birçok sektör kullanıyor fakat en çok kullananlar perakende sektörü, havayolu şirketleri ve turizm firmalarıdır. Örnek vermek gerekirse bir alışveriş sitesinde elit, silver veya altın müşteri olmak. Her uçuştan puan kazanmak vb. böylelikle firmanın size sunduğu avantajlardan faydalanabiliyorsunuz. Ek olarak oyunlaştırma çalışmaları sadece somut ödüller ile uygulanan bir sistem değildir. Sadece anahtar veya rozet toplayarak da puan biriktirmekten hoşlanan müşteri adayları mevcuttur. Oyunlaştırma uygulamalarının ana amacı marka ile müşteri arasında duygusal bir bağ yaratabilmektir.

Comments

İlginç Bulabileceğiniz Daha Fazla Yazılarımız